lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Muffinsbak och tvförbud:)

Av LillamammaBitchen - 29 januari 2013 20:42

Inatt ska jag ju vara ledig från jobbet. Det Känns rätt gött faktiskt. Jag åkte hem efter halva natten igår. Hade tänkt att det skulle bli så skönt att komma hem och lägga sig och sova. När jag kom hemm upptäckte jag till min besvikelse att Ben och Jerry hade lämnat mig. Det måste ha vetat att jag var otrogen mot dem på jobbet när jag åt lite GB vaniljglass till en ananaspaj. Så Ben och Jerry hade godkänt att sambo skulle få deras underbara innehåll ...   


 

Lite ledsen blev jag allt. Men det fina med Ben och Jerry att det finns alltid fler av dem, på Ica   .


Medan jag packade upp min jobbväska så tyckte jag att det lät som om sambo var vaken och spelade på sin telefon i sovrummet. Döm min förvåning när jag kommer upp och märker att det är N som är vaken och har smugit sig in i vårat sovrum och snott sambos telefon och sitter och spelar   

 

Kan man se nöjdare ut klockan tre på morgonen?   


Men N somnade gott sedan i våran säng tillsammans med mig och sambo. Imorse vakade jag av ljudet av att N låg och spelade på MIN telefon. Han är makalös!!!  


Men idag på eftermiddagen införde jag tv- och mobilförbud här hemma. Klockan 3 stängdes tvn av och mobilen fick ligga på ett högt skåp. Så jag och N vi pusslade, kollade i fotoalbum, bowlade, städade köket och bakade muffins. Tänk vad mycket man får gjort om man bara man stänger av tvn. Funderar på att införa så att det tvfritt på dagarna här hemma men att på kvällarna lagom till bolibompa får man titta igen   . Undra vad resten av familjen säger om det?!   


 

Visst gjorde vi fina muffins? Det som ser ut som potatismos på toppen är faktiskt något som ska likna en smörglasyr /frosting. Den var godare än den ser ut som   . 


  /// LillamammaBitchen 

 
 
Ida

Ida

30 januari 2013 15:42

Tycker det är väldigt synd att det inte finns laktosfri Ben & Jerry-glass! De har så många goda sorter ju! Vilken är din favorit? kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

LillamammaBitchen

1 februari 2013 23:03

Min favorit i alla lägen är Cookie dough i alla lägen! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards