lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

En fitta.

Av LillamammaBitchen - 10 augusti 2011 16:04

Jag har idag fått veta att jag är en fitta. Jag och en person hamnade lite luven på varandra och då kläcker människan (som är 30+) ur sig: "Men du är en sån fitta". Jag blev lite ställd. Kan man vara en fitta? Hur ser man ut då? Jag menar jag har knappast någon hårväxt på sidorna och inget hål i mitten... (utom navlen) 

Jag kom på senare att jag skulle svarat, "näää, jag är är ingen fitta men jag HAR en!"   


Hur längesedan var det jag kallade någon för fitta egentligen?  Jag har aldrig tyckt att det verkar vettigt att kalla någon för det. Man kan ju inte vara det. Men man kan vara: Dum, idiot, knasig, galen, knäpp. För jag antar att det är detta de som kallar folk för fittor menar, att personen i fråga är idiotiskt dum. Men säg det istället. Behöver ju inte kalla mig för något man inte kan vara! 

Det är som om jag skulle säga till någon person att den är porslin eftersom de sköra och går sönder lätt, eller varför inte högtalare för att de pratar högt. Eller i mitt fall, när det gäller barnen, högtalare med trasiga volymknappar, eftersom man inte sänka dem.

Om du hamnar under ytan så kan jag be dig att sluta vara en sådan ubåt.

Undra vad man skulle behöva göra för bli kallad psykavdelning...  


  /// LillamammaBitchen


 

 
 
Ankie

Ankie

11 augusti 2011 14:40

ja du det finns ju folk till allt.
jag har också haft mina funderingar kring en viss typ av människor som precis som du skriver är runt 30 och det som förvånar mig är att de aldrig tycks växa upp.

Visst jag har mina brister och beter mig omoget jag med men skulle man hamna i konflikt med någon tror jag nog mitt ordförråd hittar andra ord att använda mig utav.
ha en fin dag :)

http://missangela.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

23 augusti 2011 20:29

Var den här människan måhända en man? Har märkt att en del män som är 30+ har svårt att kommunicera och ta konflikter som en vuxen. Fitta kunde man kalla varandra på högstadiet! :p

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

LillamammaBitchen

26 augusti 2011 04:20

Jopp, det var en man. Värsta är ju att när jag kom till jobbet så var det en man som sa att jag skulle ta det som en komplimang. Kanske ska göra det nästa gång någon säger Fitta till mig? Bara le och säga tack för komplimangen.

 
Tony

Tony

31 januari 2012 06:37

Ordbok: fitta är ett annat ord för kvinnas könsorgan, men fitta kan också vara en feg person ex en kvinna som alltid behöver hjälp av en annan starkare individ för att få hjälp, ex en man. Eftersom hon inte kan försvara sig själv, varken psykiskt o knappast fysiskt. Ett ex på en stor fitta är Gudrun Schyman och alla andra FI sympatitörer, samt även bögar räknas dit.

http://www.spankwire.com

LillamammaBitchen

31 januari 2012 11:58

Tack för informationen, men jag är ingen feg kvinna eftersom jag vågar stå för det jag tycker och tänker.

 
melina

melina

1 februari 2012 08:22

haha fyfan va skönt skrivet! håller med dig!

http://melinajohansson.blogg.se

LillamammaBitchen

1 februari 2012 11:32

:)

 
ida

ida

5 februari 2012 08:37

hej jag är kär i en fitta för den är så jävla sur i huvet

http://rteny

LillamammaBitchen

5 februari 2012 19:58

Kul för dig... och lycka till. Seriöst, vem skriver en sådan kommentar hos någon?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards