lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Funderingar på flytt

Av LillamammaBitchen - 1 augusti 2011 13:16

Jag har länge gått och velat flytta ifrån denna lilla hålan vi bor i just nu. Seriöst, det är inte lätt att komma in i samhället här inte. Om man inte född och uppvuxen här inom kommunens gränser. Hursomhelst precis när jag tänker mig att nu kanske jag kan börja trivas i kommunen så händer det att jag åker till Borås för att göra någon skitgrj och så träffar man någon man känner där, och känner att man vill umgås mer med dem. Alla jag tycker om att umgås med bor i Borås, alla utom en.

Jag känner att denna lilla hålan har gjort mig osocial och jag tappar kontakten med alla, det enda jag gör är att prata i telefon. Här finns absolut inget att göra. Alla kan inte komma hit och jag kan inte åka till Borås hela tiden eftersom bensinen är så nedrans DYR! Sen vet jag ju inte om man skulle umgås mer bara för att man bor i Borås men man har sina vänner nära. Och det tycker jag är viktigt.

Samtidigt så ÄLSKAR jag verkligen våran lägenhet! Men den ligger i fel ort,,,

På andra sidan så kan jag inte precis prata med lägenheten, jag kan inte ta med lägenheten på en fika. Men frågan kvarstår... skulle jag bli lyckligare av att flytta?


Idag var jag och N så rediga att vi åt frukost, duschade och sedan åkte vi till ica Maxi, i Borås. Vi parkerade och så kom det en bil och parkerade jämte oss. Nyfiken som jag är så kikar jag in i "grannbilen" och ser att det är en gymnasiekompis och hennes lilla dotter. Jag ställer mig vid passargerar dörren och räcker ut tungan, hon måste ha trott att det var galen person som stod utanför hennes bil, men efter en sekund så såg hon att det var JAG! Det var så skönt att träffa någon att prata med. Gamla minnen kom tillbaka om oss i gymnasiet, det var jag, hon och två tjejer till. Fasen vad roligt vi hade  . En del saker kan man bara inte berätta om. 


 

De bästa tjejerna under gymnasietiden, men jag tror att de fortfarande är bland de bästa tjejerna i världen  


Men kanske vill jag flytta dit eftersom jag har så bra minnen därifrån, kanske försöker lura mig själv,,,, Jag vet inte...


  ///LillamammaBitchen


 
 
Ingen bild

R

11 augusti 2011 03:11

Åh nej.. Det måste vara illa om ni funderar på Borås :x Bor fyra mil ifrån och det räcker, men folk är lustiga runt i byarna här och vi har samma funderingar på att dra långt bort.

 
Ingen bild

R

11 augusti 2011 03:12

*s* Såg precis att vi bor i närheten av er.. Och ja, får du chansen - FLY, folk är över lag utvecklingsstörda i den byn du bor i. Otrevliga, osociala och totalt inkompetenta i allt vad som kan kallas socialt umgänge.

LillamammaBitchen

12 augusti 2011 10:22

Tro mig får jag chansen så flyr jag. Aldrig varit med om mer inåtvända människor. När jag är ute promenerar och möter någon så hälsar jag men får bara en konstig blick tillbaka och ett snabbt hej, sen börjar personen i fråga nästan springa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards